logo_up

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

I. Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy, uzatvorenej medzi Predávajúcim, ktorým je Spoločnosť Hromi s.r.o., so sídlom Poloma 160 082 73 Poloma, IČO: 53461959, (ďalej len Predávajúci) a Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho, a to na www.sijedinecny.sk.

Údaje Predávajúceho:

Hromi s.r.o.

IČO: 53461959

DIČ:  2121374420

Kontaktné údaje:

Adresa: Poloma 160, 082 73 Poloma, Slovenská republika

Tel.: +421940771220

E-mail: info@sijedinecny.sk

Zodpovedná osoba:

Patrik Hromjak, konateľ spoločnosti

 

 

  1. Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá objedná v internetovom obchode www.sijedinecny.sk tovar alebo službu a uzavrie s Predávajúcim zmluvu na diaľku prostredníctvom komunikácie na diaľku akými sú napr. elektronická pošta, telefón a pod..
  2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa.
  3. Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci odoslaním objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky sa budú vzťahovať na kúpnu zmluvu uzavretú na internetovej stránke elektronického obchodu www.sijedinecny.sk, ktorý prevádzkuje Predávajúci, na základe ktorých Predávajúci dodá tovar prezentovaný na internetových stránkach www.sijedinecny.sk. Kupujúcemu (ďalej len kúpna zmluva) a na všetky vzťahy medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré vznikli pri uzatváraní kúpnej zmluvy a pri reklamácii tovaru.
  4. Uzatvorením kúpnej zmluvy Kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ich obsah je mu známy a s nimi súhlasí. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že Predávajúci a Kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchýlne od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
  5. Predmetom kúpy na základe kúpnych zmlúv je tovar, uvedený v záväznom potvrdení objednávky zo strany Predávajúceho (ktorým sa uzatvára kúpna zmluva), a to tie produkty alebo služby, ktoré sa nachádzajú v ponuke elektronického obchodu na stránkach www.sijedinecny.sk.

 

II. Spôsob uzatvárania a storno kúpnej zmluvy

  1. Objednávka Kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy. Objednávku je kupujúci povinný zaslať Predávajúcemu poštou, e-mailovou správou alebo vo forme Kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke Predávajúceho www.sijedinecny.sk. Na základe riadne vyplnenej objednávky kupujúceho prevedie predávajúci overenie jej správnosti a úplnosti. Lehota, počas ktorej je Predávajúci viazaný svojou ponukou tovaru vrátane ceny, prezentovaného na stránke Predávajúceho, je 24 hodín od odoslania akceptácie o prijatí objednávky Kupujúcemu. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním tohto návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy Kupujúceho Predávajúcim (ďalej len „objednávka“).
  2. Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí, a to: meno a priezvisko Kupujúceho, kontaktná osoba, fakturačná a dodacia adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo, názov tovaru, počet kusov jednotlivých druhov tovaru, cena tovaru, dátum vystavenia objednávky, spôsob úhrady, spôsob prevzatia tovaru. Predávajúci vybavuje objednávky v poradí, v akom prichádzajú.
  3. Záväzným akceptovaním objednávky Predávajúcim je vystavenie kúpnej zmluvy, a to po predchádzajúcom prijatí objednávky a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru. Akceptovanie vystavením kúpnej zmluvy je v prípade zadania platby prevodom na bankový účet zasielané e-mailom na uvedenú e-mailovú adresu Kupujúceho. V prípade, že sa vyskytne chýbajúci tovar, v záväznej objednávky, ktorý nemá Predávajúci priamo skladom, alebo nemá dostatočný počet kusov, zmení sa dodanie a podobne, Predávajúci vopred upozorní Kupujúceho a žiada si telefonicky, alebo e-mailom opätovné potvrdenie a akceptovanie upravenej objednávky, v prípade, že Kupujúci nesúhlasí, má právo objednávku stornovať.
  4. Záväzné akceptovanie objednávky Predávajúcim obsahuje údaje o názve, špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru alebo iných službách, prípadne iné údaje.
  5. Predávajúci je oprávnený neakceptovať objednávku Kupujúceho, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O neakceptovaní objednávky Predávajúci informuje Kupujúceho telefonicky, poštou alebo e-mailovú správou.

 

III. Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Predávajúci je povinný dodať na základe záväznej akceptácie objednávky Kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy. Ďalej je Predávajúci povinný odovzdať najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej forme všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru.
  2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od Kupujúceho za dodaný tovar.
  3. Kupujúci je povinný prevziať zakúpený alebo objednaný tovar, zaplatiť Predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti a nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho.
  4. Kupujúci má právo na dodanie v množstve, kvalite, termíne a spôsobom dohodnutom zmluvnými stranami v záväznej akceptácii objednávky.
  5. Kupujúci má právo na storno objednávky bez storno poplatku kedykoľvek pred dodaním objednávky.
  6. Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, má v zmysle  § 1829 občianskeho zákonníka (zákon č. 89/2012 Zb.) právo zakúpený tovar vrátiť bez udania dôvodu, a to do 14 kalendárnych dní od dátumu prevzatia tovaru.

 

IV. Dodacie podmienky

  1. Tovar je predávaný podľa ponúkaných katalógov Predávajúceho, umiestnených na internetových stránkach www.sijedinecny.sk.
  2. Predávajúci je povinný splniť objednávku kupujúceho a dodať mu tovar v lehote uvedenej v záväznej akceptácii objednávky. Spôsob dodania tovaru je doručenie na e-mail Kupujúceho, ktorý uviedol v záväznej akceptácii objednávky alebo prostredníctvom Slovenskej pošty.
  3. Dodacia lehota začína plynúť dňom potvrdenia záväznej objednávky Predávajúcim a Kupujúcim, ktorá obsahuje všetky potrebné údaje na jej vybavenie. V prípade ak tovar nevie Predávajúci dodať kompletne podľa objednávky (nie je skladom niektorý tovar v objednanom počte) informujeme o tom zákazníka telefonicky alebo e-mailom. V takomto prípade bude objednávka odoslaná Kupujúcemu až po odsúhlasení o zmene stavu objednávky u Kupujúceho.
  4. Predávajúci dodá objednaný tovar do lehoty určenej v katalógoch internetového obchodu. Lehota sa začína počítať od dátumu úhrady objednávky.
  5. Ku každému tovaru patrí daňový doklad (faktúra). Predávajúci je oprávnený Kupujúcemu zasielať faktúru aj elektronickou formou, prostredníctvom e-mailovej správy.

 

V. Kúpna cena

  1. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu tovaru vo výške podľa záväznej akceptácie objednávky Predávajúcim (ďalej len kúpna cena) a to bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho, uvedený v záväznej akceptácii objednávky Predávajúcim.
  2. V prípade, že Kupujúci zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet Predávajúceho.
  3. Ceny v internetovom obchode sú uvedené v EUR. Predávajúci nie je platca DPH.

 

VI. Záverečné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa riadia platnými zákonmi Slovenskej republiky. V texte sa pre označenie Slovenská republiky používa označenie SR. Tieto všeobecné obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke Predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky, ak nie je medzi oboma stranami vyslovene dohodnuté inak. Odoslaním elektronickej objednávky Kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky. Zmluvné strany sa dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany. V prípade, že je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
  2. Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky zoznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí. V prípade, že sa preukážu niektoré ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vymáhateľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
  3. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  4. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom:  Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Odbor výkonu dozoru, Slovenská republika.

 

Všeobecné obchodné podmienky platia od 1.1.2023

REKLAMAČNÝ PORIADOK

 

                   I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

1. Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa Občianského zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len „Tovar“), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za chyby (ďalej len „Reklamácie“).

2. „Predávajúci“ je Spoločnosť Hromi s.r.o., so sídlom Poloma 160 082 73 Poloma, IČO: 53461959.

3. „Kupujúci“ je:

-spotrebiteľ (osoba, ktorá nakupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti)

-fyzická a/alebo právnická osoba – podnikateľ, ktorý s predávajúcim uzavrel zmluvu o kúpe tovaru.

4. Fyzické a právnické osoby – podnikatelia berú na vedomie, že podmienky záruky (najmä záručná doba) môžu byť odlišné od podmienok záruky pre spotrebiteľov a vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom sú upravené Obchodným zákonníkom.

 

                    II. Záručné podmienky

1. Ak tovar vykazuje zjavné chyby, t.j. najmä ak je tovar kupujúcemu predaný v poškodenom transportnom obale, je kupujúci oprávnený tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia predávajúceho alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia kupujúceho.

2. V prípade, že sa po prevzatí tovaru kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe chyby tovaru, môže kupujúci uplatniť svoju oprávnenú reklamáciu.

3. Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami Zákona, trvá teda 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými Zákonom. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

4. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá, odporúčame tovar poistiť.

5. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených zákonom. Odstúpenie je voči predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie Kupujúceho o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli.

 

III. Vybavenie reklamácie

1. Reklamácia sa uplatňuje poštou na adrese Predávajúceho.

2. Reklamácie vrátane odstránenia poruchy musia byť vybavené bez zbytočného odkladu, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

3. V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého Tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.

4. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa.

5. Zodpovedná osoba v plnej miere zodpovedá za sledovanie plynutia lehoty na reklamáciu v súlade s príslušným ustanovením Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a bezodkladné kontaktovanie zákazníka o vybavení reklamácie v zákonom určenej lehote formou e-mailu, SMS, resp. doporučeného listu.

6. Predávajúci po riadnom vybavení reklamácie vyzve kupujúceho telefonicky, e-mailom alebo iným spôsobom dohodnutým s kupujúcim k prevzatiu opraveného tovaru a reklamačného protokolu, resp. bude po vzájomnej dohode tovar spolu s reklamačným protokolom doručený kupujúcemu formou doporučenej zásielky.

7. Nárok na uplatnenie záruky zaniká v prípade neodbornej manipulácii s tovarom,  t.j. najmä pri:

-Porušení ochranných pečatí a nálepok, ak na výrobku nejaké sú.

-Použivanie tovaru v podmienkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedeným v dokumentácii k tovaru.

-Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra alebo poškodenie tovaru zavinené kuriérskou službou je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby. Poškodený tovar kupujúci od kuriéra neprevezme a poškodenie tovaru kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.

-Kupujúci je zodpovedný za spätné odoslanie tovaru.

-Ak nebude pri reklamačnom konaní vada uznaná ako vada podliehajúca záruke, hradí všetky náklady spojené s dopravou kupujúci.

IV. Záverečné ustanovenia

1. V prípade akejkoľvek reklamácie informuje kupujúci predávajúceho o uplatnení reklamácie a dohodne sa s ním na najvhodnejšej forme reklamačného postupu.

2. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 1.1.2023. Zmeny reklamačného poriadku vyhradené.

 

Copyright © 2023. Sijedinecny.sk – Všetky práva vyhradené